loader

Spremembe

Zapisala: Vida Črešnar

12.3. je bil dan, za katerega smo vsi vedeli, da pride in ki je ravno tako kot vam, tudi nam, zdravstvenim delavcem, dneve, delo…postavil na glavo. Sama sem specializantka družinske medicine in delam na Koroškem. Moj delovni teden je običajno potekal tako, da sem nekaj dni preživela v mentorjevi ambulanti – ambulanta splošne medicine, en dan sem navadno preživela v dežurni ambulanti, večino krat je bilo to 24 ur – od 7.00 do 7.00, vikende sem bila včasih v službi, včasih doma. Z dnem, ko je prišlo do razglasitve epidemije koronavirusa, se je naš sistem dela popolnoma spremenil. Iz danes na jutri smo zaprli ambulante, kar pomeni, da pacienti zelo težko pridejo do svojega zdravnika. Kar na enkrat več ni rentgena, kar pomeni, da vsi ki imajo na primer kronične težave z gibali in bi potrebovali slikanje skeleta, do njega ne morejo…
Delo smo čez noč organizirali na novo, drugače. Uvedli smo t.i. rdečo ali COVID ambulanto, kjer zdravnik v zaščitni opremi izvaja preglede vseh, ki imajo povišano temperaturo ali katerega koli od znakov okužbe dihal (kašelj, kihanje, bolečine v žrelu, izcedek iz nosu…); zeleno ambulanto, ki je namenjena vsem, ki imajo težave, ki niso nujne, ne morejo pa počakati do takrat, ko se bodo razmere umirile ali za tiste čigar težav ne moremo rešiti po telefonu. Dežurna ambulanta, ki pokriva nujno medicinsko pomoč, je ostala enaka, so se pa tudi tam stvari »zakomplicirale«.
Vse splošne ambulante so sicer ostale telefonsko dosegljive, v njih dela medicinska sestra in zdravnik, ki skuša težave čim bolje rešiti s telefonskim posvetom. Korona je preprečila preglede, žal pa ni odvzela bolezni, tako da je takšno delo izziv, saj nam ni vseeno. Še najbolj preprosta težava lahko v ozadju skriva kaj drugega, resnejšega. Zato smo po telefonu včasih »tečni«, sprašujemo stvari, ki nimajo veze z vašo konkretno težavo… Te stvari sprašujemo, ker želimo dobro za vas. Paciente, ki prihajajo v naše ambulante poznamo in velikokrat se zgodi, da za nekoga vemo, da ima resne težave oz. je nekaj hudo narobe, ko že vstopi v ambulanto. Sedaj nam je ta človeški stik odvzet in enako stisko, kot jo doživljate vi, ker ne morete do nas, doživljamo tudi mi, saj vas dosti raje pregledamo v ambulanti in z večjo gotovostjo ocenimo vaše zdravstveno stanje, kot pa zdravimo preko telefona.
Ta čas je prinesel obilo novih izzivov, pa tudi novih priložnosti. O kakšnem izzivu se razpišem še v prihodnje, zaenkrat pa, ostanite doma, če nas potrebujete, nas najprej kontaktirajte preko telefona in potrudili se bomo, da bomo po najboljših močeh poskrbeli za vas.

Imate komentar na zapisano? Vabljeni k razpravi.